וזלין

טובות ממני כבר כתבו עד כמה קמפיין המודעות של "סולידריות" בדבר הפשרה שכיננה המדינה עם מתנחלי מגרון מחליא, מנצל, וחסר כבוד. הן כתבו על ההוזלה של האונס במודעות, ולא פחות חשוב- התגובה המבזה של תנועת סולידריות לביקורת הפמיניסטית. מיותר בעיני להסביר למה אונס זה לא אסתטי, ולמה מה שהמתנחלים עשו למדינה אינו אונס, או שום דבר שדורש וזלין.

אני לא רוצה לדבר על אונס, אני רוצה לדבר על הוזלין.

סולידריות משתמשים במטאפורות של מין. מין כאלימות, מין (ועוד מין אנאלי, השם ישמור!) כדבר המבזה את העוסקים בו. סליחה, צריך לדייק- לא את העוסקים בו, אלא את הנחדר/ת. הנחדר או הנחדרת מושפלת מעצם החדירה, וכמובן שאם מדובר בנחדר ההשפלה גדולה שבעתיים, מאחר וזה גבר שמאבד את גבריותו, כביכול. אבל גם כשהנחדרת אישה וזה כביכול "טבעי" יותר, היא הופכת לזולה יותר, נותנת, והכי רחוק מגבר-גבר- במובן הישן והרע-שאפשר. מי שנותן שיחדירו אליו מאבד את כל ההגנות, הוא חשוף, הוא חלש. אם חלילה וחס מדובר במין אנאלי, ההשפלה מועצמת שבעתיים- זה אינו מין "נקי" למטרות רבייה, מין "טבעי", אלא סטייה, משהו שנעשה אך ורק לשם הנאה מינית, ולכן זה מלוכלך, רע, משפיל.

כשישב לו מעצב המודעות וניסה לחשוב על הכניעה האולטימטיבית, הדבר המבזה ביותר שניתן לעשות למישהו, הוא חשב על וזלין. הממשלה היא אישה (או גבר) שמזדיינת בתחת, וזה הדבר הכי חלש ועלוב בעולם- ולא חלילה, כיף, חלק מהמיניות הנשית או הקווירית. מבחינת סולידריות ואחרים, יחסי מין הם סוג של יחסי כוח, סוג של אלימות. זין הוא כלי נשק, אמצעי להכנעת היריב- ולא חלילה משהו שנועד לגרום עונג. זין מניע אנשים, זין מניע נשים. זין כופה עמדות ומשנה דעות, הוא נכנס לגוף ומשתלט עליו, מזהם אותו.

פעילת שמאל אמיצה אחת התלוננה במשטרה אחרי שחייל שאל אותה, במהלך הפגנה בשטחים, כמה גדול הזין הערבי שהיא מקבלת. לדידו של החייל, הזין הערבי הגדול היא הסיבה היחידה שהאישה תפעל באופן כזה או אחר, שתבוא להפגין, שתחזיק בדעות מסויימות. האישה היא סוג של בובת גרב שמונעת על ידי זין, על ידי גבר. כשרצה החייל להשפיל אותה, הוא בעצם אמר לה שהיא מזדיינת עם ערבים, נחדרת על ידי האויב. נחדרת. לקיים יחסי מין בתור אישה זה משפיל.

למרבה הצער, כמובן שמין יכול להיות אלימות, ביטוי של יחסי כוח איומים. אם ניקח דוגמת קיצון, אונס כפרקטיקה של לחימה היתה ועדיין הינה תופעה נפוצה בכמה מהאיזורים מוכי הלחימה באפריקה. שם משתמשים בזין ככלי נשק- הוא מכניס להריון, והוא מפיץ איידס, הוא הורג. למיטב הבנתי, זה לא מה שהתרחש בדיונים בין מתנחלי מגרון לממשלה. ההסכם עליו חתמה המדינה עם מתנחלי מגרון הוא שערורייה, פארסה רעה, צחוק משלטון החוק, אבל הוא לא אונס והוא לא זין בתחת.

הרוב המוחלט של נשים שמשתמשות בוזלין לא מרגישות מושפלות. הרוב המוחלט של נשים שנחדרות לא מרגישות מושפלות. יחסי מין הם בדרך כלל ואידיאלית לא אקט אלים, משפיל ורע, אלא כיף, משהו שעושים ביחד. חבל שמבחינת סולידריות, תנועה שעושה דברים חשובים שברובם אני תומכת, להחדר, להיות אישה, משמעו כניעה לדרישות אלימות, וביזוי.

(מאיה קוי)

14 thoughts on “וזלין

  1. פינגבאק: בשביל הסולידריות « קרוא וכתוב

  2. "הנחדרת (ולשם הנוחיות, הבה נניח שזו נחדרת)" – מה נוח בזה בעצם? באמת קשה יותר להוסיף "הנחדרת, או הנחדר"? או שאולי הנוחות מתייחסת לעובדה שפמיניזם מציב למולו את זכויות הנשים הרבה לפני זכויות הגברים? אולי קשה לך בתור פמיניסטית להתייחס לגבר שנאנס? אולי סתם נוח ליצור אנשי קש, ולהעלות טענות דמגוגיות שכמובן יהיו הרבה יותר נוקבות אם תדברי על נאנסת ולא על נאנס (נושא הרבה פחות סקסי כנראה, מי רוצה לדמיין גבר מזיין גבר אחר בתחת?)

  3. בהחלט מסכימה איתך, אם כי לא הייתי מתפלא אם דווקא האסוציאציה הראשונה של מין אנאלי ווזלין לא הייתה של אישה הנחדרת, אלא דווקא גבר. מה שלא היה משנה שום דבר ממה שכתבת חוץ מלהוסיף גם צד הומופובי לכל הסיפור.

    • נכון, אבל כאישה אני מעדיפה לדבר מזווית הראייה שלי, ולא להתחיל לנאום על הומופוביה, נושא שאני פחות מבינה בו, ועשויה ליפול לקלישאות בקלות רבה יותר. אבל כן, כמובן שיש פה קשר להומופוביה.

      • אני מצטרפת לסהר. אני גם מאוד מעריכה שכתבת על זה, אבל גם נראה לי שאת מפספסת את הזווית ההומופובית המאוד ברורה כאן.
        אני לא לגמרי מבינה את התגובה שלך, מה יש לא להבין בהומופוביה? למה הומופוביה יותר נופל לקלישאות מסקסיזם? ולמה את חושבת שהומופוביה לא קשור אלייך כאישה?

      • אני פשוט חושבת שזה יומרני לדבר בשביל גברים, ואני לא רוצה לעשות את זה גרוע, זה הכל. שוב, אני לחלוטין מסכימה שזה קשור להומופוביה, אבל אני מרגישה קצת out of my depth בכתיבה על זה.
        בכלופן, אני אוסיף על זה משהו, גרוע ככל שיהיה 🙂

  4. הקמפיין גרוע כי הוא משתמש בקליאשה הכי קליאשתית שיש וזה "סקס מוכר". מעבר לכך, לא הייתי הולכת רחוק עד כדי כך, ברור שזה חסר טעם ויתרה מכך חסר מעוף אבל לדעתי הכתבה הייתה צריכה להיות בדגש יותר גדול על פטריאכליה במחנה השמאל, מה שהמודעה הזאת היא סוג של תוצר לוואי שולי של.

  5. לדעתי החלק המיני שלא ניתן להתחמק ממנו הוא אסוציאציה שעוךה כל פעם מחדש: הקרבה בין השם המאד מוזר הזה (מזכיר גם משהו שנתקע בגרון – לא בטוח שאנשי יש"ע לא ערים לכך שהשם הוא כמו עצם בגרון), לבין משהו שקשור ב"גרון"…. כל השאר זו פרשנות של הכותבים העורכים, אתם וכותבי הבלוג.

    לא "תנועת סיולידריות" עשתה את הקשר בין חדירה, לדבר שלילי וניצול. המילה "דפיקה" , נדפק , וכדומה, כמו Screwed יכולים להיות יפים , אבל הרבה פעמים משתמשים בהם לשלילה.

    איפה ראיתם הומופוביה?? אני לא ראיתי. ראיתי רק שימוש במין בצורה הפונקציונלית-שלילית כדי להראות שאנשי מיגרון מנצלים.

    את ה IMAGES והאסוציאציות לא "סולידריות" המציאו….

    • וואלה? מה שעולה לך בראש כשאתה חושב על מגרון זה דווקא גרון עמוק? לא מדרון חלקלק, לא מקרון? זה חלק מיני? סליחה, אבל מי שמגרון מתקשר אצלו למשהו מיני צריך לשקול מחדש את החיים שלו, או לחילופין להודות שיש לו איזה פטיש לכיפות ופסיכוטים. כלומר, באמת, אין פה שום- דבר- מיני. זה הדבר האחרון שחשבתי עליו, במיוחד כשזה בדיוק כמו מדרון, ולא גרון. אבל למה לפספס הזדמנות להשפיל נשים ולהסביר להם כמה אין להן חוש הומור, ואיך הן לא רואות שלהחדר זה סופר משפיל.
      כמובן שאנשי סולידריות לא המציאו שום דבר, הם פשוט הלכו על האופציה הכי קלה, ובמקום אשכרה לחשוב על משהו חכם לומר על פרשת מגרון, סתמו את זה ב"זיינו את המדינה בתחת (חיחי, תחת, זיון, זה כל כך משפיל).

  6. וזלין הוא חומר סיכה המבוסס על שמן, במקום על מים או על סיליקון, ולכן – הוא הורס את החומר ממנו עשוי הקונדום, והופך את המין לבלתי מוגן.

    בעת חדירה אנאלית (וגם, לא עלינו, בעת חדירה וגינאלית), חשוב מאוד שלא להשתמש בחומר סיכה המבוסס על שמן.

    http://www.aidsisrael.org.il/vaad/bela_doeget

  7. פינגבאק: יום-יום האשה « האחות הגדולה

  8. פינגבאק: קול באישה ביג’י יומו | מִלים ארוכות

  9. פינגבאק: סוכר, תבלינים, וכל דבר נעים- איך מלמדים אותנו לשנוא בנות « m0rebutter

  10. (הערה מאוחרת) בחיפה יש לא מעט תושבים ערבים שאפשר לומר ש"השתלטו על בתים בניגוד לחוק". אותם אנשים מודרים ומנושלים, חלקם פליטים פעם שניה או ילדיהם, שבקושי מצאו לעצמם סידור מפוקפק לגור. וכן, הם פושעים ומפרי-חוק. וכן, חלקם לא נחמדים ועילגים וחלקם אולי אפילו אלימים, כולל האחד לשני או לאשתו. בטח לא כמו הקוראים של הקמפיין.

    כן, קוראי הקמפיין. הנאורים, השמאלנים, תושבי גוש-דן ששומעים על המתרחש בפריפריה; בעלי מיניות תקנית ונקיה, שמבחינתם חדירות אנאליות ומין עם היבטים אלימים הוא נושא לבדיחות / קיטורים סמליים ולא חלק מהחיים; אנשים שלא חוששים בעצמם מן החוק והמשטרה ומן הישיבה בכלא – זה בשביל הרעים כמובן; אנשים שכספי המיסים הם עבורם "הכסף שלנו".

    נרגעתי. עכשיו נלך לישון לפני עוד יום עבודה ארוך.

כתוב תגובה לאורי לבטל